? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Isnin, 12 Oktober 2009

Lalu lintas MASA


Hari ini dirasakan agak sibuk seperti waktu-waktu praktikum awal tahun ini. Kesibukan yang adakala dirasakan satu keseronokkan. Adakala merimaskan tanpa ruang bersantai walau sebentar.

"Rasa macam nak doa kat Allah pinta dipanjangkan masa lebih 24 jam aja kak," rakan sekerja yang mendengar itu tersenyum dengan kata-kataku ketika praktikum dahulu.

Melalui pengalaman sudah kuketahui bahawa masa inilah yang menjadi nostalgia untuk dirindukan. Semasa dalam kursus yang menuntut pengorbanan masa bagi guru-guru j-QAF walau ketika cuti persekolahan aku sudah mengandaikan bahawa masa itu pasti kurindui bila ia selesai.

"Ayah nak mai juga cari saudara dan kawan-kawan dia kat sini," kedatangan Tok Ayah ke rumah secara tiba-tiba bersama Mak Ngah dan Mak Ndak mengejutkan kami.

Terkejut kerana setelah lama rumah ini tidak dijejakinya sejak sakit tua. Manakala sejak tahun lepas hanya berada di atas kerusi kerana lumpuh akibat strok.

Masa tua yang hanya duduk tanpa daya bekerja sememangnya sunyi sekadar bertemankan kenangan zaman muda. Itu kataku agar tidak menyalahkan Tok Ayah yang sering bercerita tentang tempat tinggal lamanya yang sudah berubah dimamah zaman.

Cuba merasai perasaan warga emas rasanya tidak rugi kerana kita jua akan menuju ke arah itu jika usia panjangkan. Disamping rasa berbaloi menikmati kesibukan kerja dalam lalu lintas masa yang menuntut pengorbanan tidak kurang tingginya. Maka sebagai motivasi agar kerja-kerja dilakukan seikhlas mungkin bagi memperolehi hasilnya yang berkualiti. Disamping rasa manis kerja sebagai amalan menambah ganjaran pahala. Semuanya kerana Allah Taala.

Carilah nilai IKHLAS di balik lalu lintas MASA agar amalan tidak sia-sia..mendapat hasil mendapat pahala..keberkatan mengiringinya.

2 comments:

naim berkata...

keseronokkan - 1 k

betul : keseronokan.

@naim

eva berkata...

saudara naim ..

terima kasih kerana memperbetulkan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...