? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Jumaat, 13 Mac 2009

Syoknya cuti

Hari ini memberikanku masa untuk berehat dari kerja-kerja yang tidak pernah usai kerana sekolah negeri utara semenanjung sudah memulakan cuti penggal pertama pada hari ini.

Maka masa yang terluang ini dapat kulangsaikan kerja harian yang ditangguh akibat kesuntukan.

Petang tadi dapat juga memandikan kereta yang sudah beberapa minggu atau sebulan barangkali mengikut perhitungan yang agak tersasar tidak mandi. Kekotorannya hanya sekadar disimbahi hujan pagi atau petang ketika pergi atau pulang sekolah. Kata seseorang yang kukenali bahawa dia tidak sanggup menjadi hamba kereta. Fikirku tidak sampai menjadi hamba namun sekadar menjaga agar wang tidak dibazirkan untuk membeli baru akibat yang lama telah rosak. Membazir itukan saudara syaitan.

Jumaat yang agak santai. Sesudah Subuh dapat menghadam beberapa helai ayat-ayat motivasi buku karangan Dr Aidh Abdullah al-Qarni yang bertajuk 'Assalamualaikum'. Entah kenapa sekarang ini aku begitu berminat dengan karangan beliau. Mungkin kerana sejak kerja yang sibuk dengan tugasan agak mengkacau bilaukan fikiran dan emosi. Selain solat dan al-Quran, buku-buku karangan Dr Aidh sebagai pembakar motivasi mendepani hari.

Cuti tidak bermakna goyang kaki cuma agak longgar akan rutin kerja yang padat. Tengahari dapat juga menulis 'Rph praktikum' untuk minggu seterusnya yang ku congak akan bertambah kerja. Jadi apa salahnya sedikit masa santai ini dicuri agar hari-hari sibuk nanti ada ruang sedikit longgar.

Kenapa hari ini dirasakan santai? kerana hari-hari akan datang sibuk mengatur kenduri para sahabat, tetangga dan kenalan. Namun tidak semua yang mampu kutunaikan. Maafkan daku duhai kalian. Bukan tidak mahu tetapi tidak mampu. Dua tempat di utara dan selatan pada tarikh dan hari yang sama tidak mampu kuhajati kedua-duanya. Cuma doaku mengiringi kalian bahagia dalam keredhoan-Nya hingga akhir hayat.

Amin ya Rabb.

2 comments:

SRISUFI berkata...

Salam kasih buat Eva,

alhamdulillah awk sedang cuti ye sekarang? Ada masa kita YM na. Sri tak pernah lupakan Eva tau.

salam sayang dr sri

Tanpa Nama berkata...

thanx sri...

sudi mengingati diri yang hina ini

miss u...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...