? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Ahad, 15 November 2009

Semangat diri


Sedar tak sedar blog permatasahara ini sudah menjangkau setahun lebih usianya. Sudah banyak yang tercoret di sini dalam kekalutan kursus yang kini sudah selesai. Juga rutin kerja yang tidak pernah usai.

"Uih kalut-kalut assignment sempat lagi update blog noh," seorang rakan sekursus berkata.

Rasa ada sesuatu yang kurang jika blog dibiarkan lama usang. Malah jika dapat menulis sesuatu itu adalah satu kepuasan. Justeru jika dihimpit tekanan. Diasak masalah juga akan tenteram jika dapat menulis di sini.

Biarlah tidak ada sesiapa yang membacanya kerana diri ini juga gemar menyelak kembali entri-entri lama untuk dibaca semula. Membanding bezakan corak penulisan dan gaya bahasa dulu dan kini. Itu adalah cara untuk memperbaikinya. Juga mengimbau sejarah lama yang ada tercoret di sini sebagai bahan untuk tersenyum dan ketawa. Ketuhanan, kemanusiaan, jiwa dan semangat adakala ditulis hasil dari pengalaman-pengalaman yang dikutip dari diri kerdil ini.

Jika ada yang memandang blog adalah medium sipi. Bagiku di sini punya roh tersendiri. Kekuatan, jiwa dan semangat juga dapat bangkit dari sini. Terus terang dikatakan aku dapat membentuk jiwa, hati dan diri. Di sini juga ada pembakar motivasi dalaman untuk terus bangkit dari kegagalan, kesedihan dan kekecewaan. Terima kasih ya Tuhan kerana beri aku ruang menjadi penukil di sini. Semuanya dengan izin Dia.

Menariknya lagi apabila aku menjadi lebih menghargai manusia. Jika dia misteri makin ingin kukenalinya. Jika dia dikenali ramai dengan sikap negatifnya kugiat cari positifnya. Terlalu indah rasanya berbaik sangka dan memaafkan mereka.

Jika digambarkan keindahan maka akan merasai kebahagiaan.
Ia sudah menyerap masuk sedikit demi sedikit.
Dalam masa yang sama menerima sesuatu lain dari kehendak diri dengan redho dan tabah.
Allah berkuasa atas segalanya maka CINTA-NYA adalah yang teratas mengawal segala cinta yang di bawah.

2 comments:

pembaca_ berkata...

Ya, dari segi penyampaian makin baik.

Kesalahan ejaan juga semakin kurang.

Idea? Santai, bersahaja.

Gemar mengikutinya dari masa ke masa. -:D

eva berkata...

Terima kasih atas ulasan..dan sudi mengikuti blog kerdil ini dari masa ke semasa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...