? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Jumaat, 20 November 2009

Diari persekolahan 2009 ditutup

Sedat tak sedar sudah 2 tahun mengajar di SKBS. Rasa seperti minggu lepas melaporkan diri. Berkenalan dengan guru-guru, staf dan murid-murid di sini. Jika dahulu masih saling mengenali. Kini sudah mesra. Tidak cukup di dunia nyata. Bertemu pula di ruang maya. Terlalu hebat dan indahnya ukhuwah itu jika berpaut kerana Allah.

Kanvas hidup tidak akan cantik tanpa coretan warna. Warna-warni itulah yang membentuk satu lukisan yang cantik dipandang dan indah dipegang. Warna suram yang mewakili cabaran dan masalah. Warna ceria yang mewakili gembira dan bahagia. Itulah adat kehidupan tidak akan sempurna tanpa dugaan dan mehnah. Jika ia ditelan dengan rasa manis maka manislah ia. Jika ia ditelan dengan rasa pahit maka pahitlah ia. Semuanya terletak pada hati dan akal yang dibimbing oleh IMAN. Hidup yang diuji itulah tarbiah. Terkandung hikmah untuk mengkayakan kehidupan dengan pengalaman. Pedoman diri di masa hadapan. Tunjuk ajar buat mereka yang masih mentah.


Segala kerja tahun ini langsai. Tahun depan perlu mengemaskinikan segalanya agar lebih sempurna. Tutup buku lama. Dibuka buku baru untuk seterusnya.

Dalam kegembiraan menyambut cuti terdetik sedikit sedih meninggalkan sesi persekolahan 2009. Entah sedih kerana memorinya atau perpisahan dengan murid tahun 6 yang sekali lagi mencatatkan rekod 6 orang mendapat 5A dan 5 orang 4A dalam UPSR tahun ini.

Hidup perlu diteruskan. Memori itu hanya sekali-sekala sahaja direnung kembali bagi menyingkap kenangan diri. Masa hadapan harus dijejaki dengan iltizam dan semangat bagi meningkatkan kualiti IMAN, diri dan hidup.

Selamat bercuti buat semua guru dan murid 1 Malaysia.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...