? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Rabu, 8 Julai 2009

Rindu pada yang SATU


Cinta manusia
manusia akan pergi...
cinta Allah
Allah sentiasa ada di sisi...
cintalah sesuatu kerana Allah
akan beroleh cinta yang bernilai dan diredhoi...

*******
"Ustazah pi mana....lama tak mai....rindu la?" soalan yang sama berulang kali ditanya oleh individu berbeza di hari pertama aku menjadi warga lama yang dibarukan semula.

"Ustazah ada kursus sebab tu lama tak mai," kulayani soalan-soalan tersebut agar kerinduan yang dikatakan mereka itu sedikit terubat.

Mungkin kerana rindu juga hari ini tahun 3 mendengar kata dan mengikut nasihat. Nampaknya ajaib sungguh penangan rindu ini.

Patutlah peribahasa mengatakan 'sayangkan isteri tinggal-tinggalkan.' Jika boleh ditafsir akan membawa makna agar kerinduan yang terbetik akan menambahkan lagi sayang.

Namun tidak mustahil juga pada sesetengah keadaan dan individu makin melupakan pada seseorang yang sudah lama hilang dari kehidupannya dan masa.

Itu normal dan adat sebagai manusia.

"Saya seorang yang sensitif...maksudnya seseorang yang peka pada masa lampau dan apa yang berlaku dalam kehidupan...mungkin kerana saya anak sulong maka dilahirkan dengan sifat demikian," ujar Miss Arida (sekarang Madam) padaku pada suatu hari yang ditimpa hujan di sebuah corner di Kusza.

Kami ada persamaan maka sifatnya serba sedikit juga dimiliki olehku iaitu sensitif pada keadaan dan sesiapa sahaja yang hadir dalam hidup. Memori sukar dibuang. Raut yang hadir tidak akan mudah terpadam.
*******
Sejauh mana rindu pada sesiapa tidak ternilai dengan kemanisan rindu pada Allah.
Rindu-Nya dinanti...
Cinta-Nya didamba sepanjang masa....
semoga hati-hati kita mekar dengan cinta-Nya
agar beroleh bahagia di dunia ini dan akhirat sana.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...