? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Selasa, 7 Julai 2009

KELIRU

"Yang nak makan ape?" tanya si lelaki sambil tangan melingkari pinggang si wanita yang masih belum berstatus isteri.

"Ermm...nak makan black paper steak lah," jawab si wanita manja.

"Ok...tapi halal tak daging dari segi penyembelihan sehingga proses memasaknya?" tanya si lelaki kepada pelayan yang menanti di sisi meja.

"Halal Encik, malah bos kami memiliki ladang lembu dan kilang memproses daging tersebut untuk menjamin status halalnya apatahlagi pemilihan bahan masakan dan cara masakan yang semuanya bersih dan halal mengikut syariat," jawab pelayan sambil menjeling ke arah tangan si lelaki yang mengenggam erat tangan si wanita.

"Ermm..baiklah kalau begitu saya berpuas hati dengan status halalnya maka bagi dua set black paper steak ye...saya bukan apa jika tak halal nak kena samak dan nanti jadi darah daging tak berkat hidup," ujar si lelaki kepada pelayan lelaki di awal 20 an itu.

Pelayan itu tersenyum sumbing memikirkan antara yang halal dan haram.

*******
Sejuk mata memandang melihat Fida (juara PANTENE mencari bintang) di dalam slot drama E.Toyol.Com setiap petang Isnin sehingga Khamis di TV3.

Sejuk juga melihat Heliza (AF) dalam filem Syurga Cinta.

Sebelum ini filem dan drama dari seberang seperti Kiamat Sudah Dekat, Solehah dan sekarang Aqso Madina menjadi perhatian dengan watak wanita bertudung.

Walau ada spekulasi darinya namun adalah lebih baik melihat sesuatu yang bertutup dengan kelembutan dan keayuan watak muslimah daripada didedahkan terlalu banyak dengan watak liar, penggoda dan seksi wanita muslim.

Ia bermula dari pemakaian dan diharap akan ada penambahbaikan dari segi penyusunan babak, skrip dan susur jalan cerita.

Jika itu yang berlaku maka drama dan filem bukanlah halangan untuk ditonton oleh sesiapa sahaja malah menjadi dakwah yang paling berkesan kepada ummah.

*******
Esok hari baru bermula di sekolah lama dengan status berbeza.
Rasa tetap sama namun cuba bersedia untuk memikul amanah baru yang mungkin akan ditambah dan diserahkan.
Banyak perkara lama yang akan diperbetulkan.
Banyak perkara dan idea baru yang akan diketengahkan.
Moga azam ini terlaksana.
Seperti kata seorang sahabat lama menjadikan Bahasa Arab bahasa utama.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...