? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Jumaat, 27 Februari 2009

Sensitifkah kita???

Sejauh manakah sensiviti kita umat Islam terhadap penghinaan yang dilemparkan oleh Israel terhadap Nabi junjungan mulia yang akan memberi syafaat di padang Mahsyar kelak???
Juga penghinaan terhadap agama benar yang kita anuti dengan pengakuan penyaksian 'tiada tuhan selain Allah dan Nabi Muhammad adalah pesuruh Allah???
Selepas penghinaan dengan membantai jasad tidak berdosa rakyat Palestin dan memusnahkan infrastruktur negara itu hingga mengakibatkan kerugian yang besar.
Tepuk dada tanyalah iman....
Jangan dipandang sebelah mata...
Penghinaan 1:
Saluran TV 10 Israel telah menyiarkan satu rancangan yang mencemuh dan menghina Nabi Muhammad (SAW) di mana salah seorang daripada para peserta itu bernama Natan Bshefken menyamakan kasutnya dengan Junjungan Mulia.

Penghinaan 2:
Filem kartun yang kontroversial ditayangkan di You tube ini berjudul “Ahmad Salim”, dalam filem ini digambarkan seorang anak laki-laki yang karakternya lebih tertarik kepada budaya pop barat daripada mengikuti keinginan bapanya yang menginginkan dia mati menjadi syuhada dengan melakukan serangan 'teror' kepada orang-orang Yahudi dan Amerika.

Uni Emirat Arab telah memblok filem kartun buatan Israel di laman YouTube karena dianggap kandungan dari filem kartun tersebut menghina Islam dan melecehkan UEA, hal itu disampaikan oleh dua penyedia jasa internet di negara tersebut hari Rabu lalu.

**********

Reaksi marah, benci, sakit hati atau buat tidak peduli???

Kini Islam dan umatnya terlalu mudah dipijak, dihentam, dicaci dan dihina apabila ekonomi, politik dan sosial dikawal mereka

Kita hanya boneka mengikut telunjuk yang dicipta keuntungan untuk mereka

Al-Quran dan sunnah ditolak belaka....kononnya perlu dikaji semula

sedangkan kedua-duanya khazanah peninggalan Rasulullah buat menjalani hidup penuh masalah

Siapa yang patut dipersalah

Orang islam sendiri atau mereka???

Sama-samalah muhasabah agar Islam bukan sekadar menjulang nama

namun tertanam teguh di lubuk hati yang dalam

diterjemah sepenuhnya dalam realiti kehidupan.



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...