? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Sabtu, 7 Februari 2009

Airmata & semangat Gaza

Sebak melihat penderitaan warga Gaza dalam Majalah 3 sebentar tadi. Jangankan wartawannya, Nurul Syuhada menangis berdepan melihat mangsa-mangsa fosforus putih, aku yang cuma berdepan skrin pun membendung airmata merembes keluar dari kolam mata. Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul. Semoga penderitaan mereka di dunia dipermudahkan di padang Mahsyar kelak. Dalam menghadapi penderitaan, jiwa mereka tetap berkobar dengan jihad mempertahankan tanahair dari diceroboh dan dijajah zionis. Bangga kerana anak-anak bergelar syuhadak. Poster yang mengabadikan gambar perjuangan anak-anak mereka digantung kemas. Ada yang berazam menyambung pengajian untuk mengejar cita-cita walau kaki sudah tiada sebelah. Kuat sungguh semangat mereka menghadapi kemelut penderitaan hidup.

Kemusnahan sengaja dibiarkan dengan kasut, serpihan pakaian berlumuran darah dan sisa peluru zionis. Malah, daging yang bertempek di dinding dan tulang dibiarkan sebagai tatapan dunia akan kezaliman zionis tidak berperikemanusiaan. Nyatanya daging dan tulang sanggup dibiarkan kerana tidak berbau bangkai sebagai lazimnya malah berbau harum sesuai dengan gelaran syuhadak.
Ini adalah tatapan dan coretan untukku dan kalian yang membaca agar menghadapi mehnah hidup ini dengan sabar, tabah dan semangat yang kuat dengan meletakkan Allah di atas segala-galanya.
*** Untuk aku yang kekadang dirundung gelisah setelah mengenali pensyarah pembimbing dengan kehendak-kehendaknya yang ada sesetengahnya sukar dimengerti. Namun dia juga manusia yang mampu ditundukkan hati oleh yang Maha Esa. Dalam sifatnya sebegitu aku tahu dia juga punyai kebaikan kerana selepas berjumpa ketika menuju ke kereta untuk pulang hatiku berkata " baik juga ustaz ini rupanya, tidak seteruk yang diwar-warkan bekas penuntut IPDA."

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...