? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Rabu, 4 Februari 2009

Palestin kembali bergolak

Sejak gencatan senjata sebelah pihak di Gaza beberapa pembunuhan secara keci-kecilan tetap berlaku di wilayah itu. Ini ikutan serangan balas pihak zionis ke atas tembakan peluru oleh Hamas (kata puak penipu itu)ke negaranya. Hari ini Perdana Menteri Israel, Ehud Olmert dan Menteri Pertahanan Ehud Barak mengesahkannya dengan mengeluarkan kenyataan hendak melakukan serangan lebih dahsyat ke atas Gaza sebagai serang balas roket buatan rumah yang dilancarkan ke arah bandar-bandar Israel yang berdekatan.
Aku: Hairan sungguh puak-puak zionis itu. Bila mereka menceroboh dan membunuh beribu-ribu rakyat Palestin tidak apa. Sedangkan seorang bangsa mereka terbunuh melenting gila.
Kenyataan dua Ehud itu mungkin menjadi benar kerana para sukarelawan Eropah, teluk dan Mercy Malaysia sendiri telah beransur-ansur keluar dari Gaza kerana serangan terbaru Israel.
Tentera laknat zionis pada hari ini juga telah menangkap 12 rakyat Palestin di Jenin, al-Khalil dan Nablud yang berumur sekitar 15-17 tahun atas alasan menyokong pergerakan Hamas yang bermula sejak Selasa lalu. Tentera tidak berperasaan itu telah memecah masuk dan menggeledah rumah mangsa yang turut merampas pc, telefon bimbit dan lain-lain.
Aku: Hamas kerajaan yang mempertahankan negara mereka maka logiklah Hamas di sokong. Apa la faedahnya menyokong Mahmoud Abbas yang semeja menghisap darah rakyat Palestin bersama Israel dan Amerika.
'Gaza bukan sahaja perjuangan umat Islam malah seluruh bangsa dan agama.' Menarik bunyinya dengan ulasan semangat oleh paderi Musallman seorang paderi di Gaza yang sanggup mati demi maruah bumi dan rakyat Palestin yang diiktiraf seluruh rakyat Gaza dengan keberaniaannya menentang zionis.
Aku: Palestin bukan sahaja diduduki oleh muslim 100% walaupun majoriti. Minoriti di sana juga turut merasa kezaliman dan kekejaman puak pengganas itu (layak untuk mereka) sejak 60 tahun dahulu. Jadi, kemarahan dan kesakitan yang sama turut dirasai.
Di Turki pula anjing lebih mulia daripada yahudi apabila mereka di pulau dan dilarang memasuki beberapa pejabat dan kedai menunjukkan gerakan anti terhadap puak sepupu 'dracula' itu parah sepanjang sejarah.
Aku: Walaupun tidak patut menyamaratakan semua yahudi sebagai zionis namun apa bezanya mereka membunuh semua rakyat Palestin dengan menuduh sebagai anggota Hamas. Lu piki la sendiri.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...