? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Selasa, 10 Februari 2009

Be Happy

Sebagai manusia kita layak mendapat kebahagiaan dalam kemelut yang melanda. Muhimnya (pentingnya) adalah diri kita yang pandai mencipta kebahagiaan itu dalam kemarau masalah yang membahang saban waktu.

Masalah sering melanda tidak mengira pangkat, darjat, keturunan, taraf, jantina, bangsa dan agama. Ia datang kepada seluruh makhluk bukan sahaja manusia. Bezanya , manusia hebat dihujani masalah kerana anugerah akal yang dapat digunakan menyelesaikan masalah. Ditambah anugerah IMAN yang memandu akal menyelesaikan masalah secara berhikmah dan amal yang diniat kerana Allah tuhan yang Esa.


Kegawatan masalah yang mendatang menduga emosi yang mencernanya. Bahagianya bagi mereka-mereka yang mampu mengawal emosi dari melampiaskannya kepada insan sekeliling. Kesabaran memerangkap emosi marah dari membanjiri suasana. Senyumlah kepada semua tika menghadapi masalah.

Masalah itu akan selesai walau cepat atau lambat. Jika selesai maka ruang-ruang ceria kembali memenuhi hati. Mungkin kebahagiaan tidak dikecapi di dunia namun di akhirat tetap mendapatnya. Allah tidak terlepas pandang akan semua itu. Makin hebat masalah maka ganjarannya adalah makin bahagianya diri tika masalah koma di dunia dan noktah di akhirat.

******* Semoga semua sahabat (pembaca) memperoleh kebahagiaan seiring nafas yang masih
bernyawa. Jika saudara di Gaza mampu bahagia dengan keamanan sementara yang
mungkin dirampas bila-bila masa. Inikan kita yang menyedut oksigen di negara yang
aman dari dijajah mana-mana negara secara lahiriah.


Kebahagiaan abadi adalah di syurga hakiki....

2 comments:

KTS berkata...

:)

senyum tanda bahagia dengan nikmatNYA

Tanpa Nama berkata...

yup...

betul...betul...betul...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...