? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Selasa, 13 Januari 2009

Perancangan

Sehari sebelum akhbar tempatan menyiarkan kenyataan Kementerian Pendidikan membenarkan murid-murid sekolah, pelajar-pelajar IPT dan guru-guru menyertai perarakan selamatkan Palestin hati ini ada terdetik untuk memberi kesedaran kepada murid-murid SK Bukit Selarong tentang Palestin. Namun, dalam skop yang agak kecil bersesuaian dengan sekolah yang kecil dan warga yang sedikit di samping kewangan yang terbatas. Niatku setakat ini cukuplah dulu sekadar penayangan video slot rentetan kekejaman Israel terhadap Palestin beberapa kali seminggu. Mungkin perkara ini pernah dilaksanakan di beberapa buah sekolah namun inilah hasrat hatiku sebagai lonjakan revolusi untuk SK Bukit Selarong yang terlindung dengan estet kelapa sawit. Disamping ramai murid-murid yang datang dari keluarga miskin dan sederhana yang kurang pendedahan tentang isu-isu semasa. Justeru dapat membuka minda mereka agar dapat diluahkan di atas kertas dalam dewan peperiksaan. Paling baik adalah dapat diadaptasikan dalam hidup.
Hendak mengadakan solat hajat bersama warga sekolah menunggu surau sehari-hari masih belum siap atas beberapa faktor. Ada hikmahnya barangkali yang Allah letakkan. Para guru agak teruja menunggu surau itu siap. Ustaz sebagai Panitia Pendidikan Islam siap mengatur perancangan untuk aktiviti surau. Mujurlah ada insan dermawan yang menderma sebuah surau untuk SKBS jika menunggu kutipan derma, entah beberapa tahun lagi ia dapat dibina. Perancangan Allah memang menarik dan baik.
Sahabat-sahabat jangan lupa qunut nazilah untuk Palestin dan
doakan diri ini tenang menghadapi detik-detik praktikum akan datang...
Apsal tah kdg2 susah nak download pic masuk lam nih...berjam2...so lama ngat off jer nak tido dah sok bangun awal nak drive gi kolah....

2 comments:

KTS berkata...

perhimpunan yg diadakan kononnya atas dasar 'selamat'kan Palestin, ada tikanya nampak tak bersesuaian...
lelaki perempuan bercampur... menjerit2.. dan lagi sadyat, bila cuba diadakan konsert utk kutip derma...

bukankah lebih baik diadakan solat hajat... memohon padaNya... semoga usaha ustazah mendapat keberkatanNya...

pelik... manusia ni macam2 kan...

p/s: kat sini pun line internet agak teruk... smlm seharian tak bole akses... huuu... geram

Tanpa Nama berkata...

betul3x...

benda baik bercampur haram maka hukumnya tetap jadi haram sama la air mineral dicampur setitik arak.

insyAllah doakan niat sy terlaksana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...