? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Sabtu, 17 Januari 2009

Musuh Allah akan kalah

Kekeliruan pada pagi ini untuk menyediakan bahan-bahan praktikum diganti dengan membuka beberapa web dan blog mengenai Palestin. Hati agak gembira dengan satu artikel mengenai Israel yang mengatur strategi untuk berundur dalam keadaan yang tidak memalukan. Justeru, pada hari ini telah ditandatangani kerjasama Israel-AS menyekat penyeludupan senjata di perbatasan Mesir ke Gaza. Jelaslah di sini bahawa Hamas sebenarnya ditakuti Israel yang sebenarnya pengecut.

Di samping kereta-kereta kebal Israel yang berundur dari Tel-al-Hawa di Gaza City selepas 24 jam mengganas yang mengakibatkan 16 buah kereta kebal mereka musnah diserang pejuang Palestin.

Ini di tambah dengan 3 buah negara sudah memutuskan hubungan diplomatik Israel bermula dengan Venezuela, Bolivia dan yang terbaru Qatar. Malah, bahang boikot sudah dirasai seluruh dunia. Ini termasuk para petani Israel yang terkena bahana akibat Jordan dan negara skandavia seperti Norway, Denmark dan Sweden yang membatalkan kapal penghantaran buah-buahan. Kelmarin ketika sesi membeli-belah sempat menjengah ke restoran makanan segera Mcdonalds yang tidak penuh seperti dahulu. Kenyataan yang sama oleh sahabat yang berada di Kuala Lumpur bahawa para pekerja mengibarkan bendera dan memanggil pelanggan untuk masuk ke Mcdonalds. Syarikat Coca cola juga dikatakan mengalami kerugian besar akibat kempen boikot ini. Walaupun ada sedikit kasihan kerana bahana ini dirasai manager dan pekerja Malaysia namun tidak dapat tidak saham jualan tetap disalurkan ke dana US dan Israel.

Kebencian umum terus meluap apabila 2 pelanggan wanita Israel di halau oleh pegusaha cafe berbangsa Turki di Invecargill di Selandia baru. Juga beratus-ratus laman web Israel yang digodam teruk oleh hacker sepanjang minggu dan digunakan untuk menyebarkan dakyah anti Israel dan Amerika yang beroperasi dari Lebanon, Morocco, Iran dan Turki.

Sebenarnya blog juga memainkan peranan penting dalam peperangan kali ini apabila blog-blog anti Israel berlawanan dengan blog anti Palestin. Maka, kita sebagai blogger mempunyai peranan cukup besar melumpuhkan Israel di arena maya agar mereka lumpuh dari sudut psikologi yang menatijahkan kekalahan zahir. Justeru para sahabat marilah kita sama-sama terus mengalahkan mereka dengan tulisan dan karya-karya kita kerana" mata pena lebih tajam dari mata pedang".

Sabda Rasulullah s.a.w
"Seorang mukmin yang kuat lebih baik dan lebih dicintai oleh Allah berbanding seorang muslim yang lemah"

Syair Syauqi:
Kejayaan tidak diperolehi hanya dengan angan-angan. Namun kemenangan di dunia hanya diperoleh dengan usaha keras.

2 comments:

SOHAINA MOHD SALLEH berkata...

SAHABATFILLAH,SAMA SAMA LAH KITA USAHA KERAS BOIKOT DAN BERSUNGGUH SUNGGUH BERDOA SUPAYA PALESTIN KEMBALI AMAN.AMIIN

Tanpa Nama berkata...

Amin ya Rabb...

Allah lebih berkuasa dari segalanya...

yang penting kita bertindak,doa dan tawakal...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...