? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Jumaat, 16 Januari 2009

Jihad nafsu vs Zionis & USA

Terlanjur pagi tadi keluar membeli ink catridge printer bersama adik ke-2 ( Kak Ngah ) dan adik bongsu ( Adik ) terus turun ke hypermarket di bawah untuk membeli buah. Ternyata shopping pada kali ini agak perit kerana hampir semua barang yang selalu dibeli adalah jenama Amerika yang kini giat diboikot oleh penduduk dunia termasuk kami sekeluarga.
Biskut keluaran Danone yang menjadi bekalan adik perlu diganti biskut-biskut jenama lain. Kak Ngah yang mahu membeli facial wash Johnsons&Johnsons kena menukar kepada jenama lain. Itu tidak termasuk jenama susu yang masih berbaki di rumah serta beberapa barangan lagi. Agak susah sebenarnya hendak melakukan perubahan namun bila mengingati penderitaan saudara-saudara di Palestin benda-benda itu sanggup digantikan bukan setakat peperangan yang belum berhenti pada kali ini sahaja malah istiqamah jika diizinkan Allah sehingga akhir hayat. Kesusahannya hanya di peringkat awal yang mana lama-kelamaan akan menjadi biasa. Nampaknya selama ini kita memang banyak membantu ekonomi kuasa besar dunia itu.
Kesusahan kita cuma sekadar menahan nafsu dunia. Sedangkan kesusahan saudara kita di Palestin adalah menahan tanahair dari dicerobohi dan dirampas bangsa laknatullah.
*************
Said Siyam yang merupakan Menteri Dalam Negeri dalam kabinet pemerintahan HAMAS, yang dipimpin Perdana Menteri Ismail Haniyah, dan juga merupakan salah seorang pemimpin militer senior Hamas telah syahid dalam sebuah serangan jet tempur Israel di Gaza, seperti dilaporkan oleh stesen televisyen Al-Quds .Said Siyam syahid bersama dengan anak laki-lakinya dan seorang saudaranya dalam serangan udara di kem pelarian Jabalya pada hari Khamis (semalam).

"Said Siyam, anaknya [Mohammed] dan saudaranya telah menjadi syuhada di Gaza," TV Al-Quds sebuah stesen televisyen milik HAMAS yang berbasis di Beirut melaporkan hal tersebut.
Pejabat Hamas telah mengesahkan hal tersebut, bahawa tiga orang meninggal dalam serangan udara Israel di sebuah rumah yang disewa oleh saudara Siam.

"Darah Siyam akan menjadi kutukan pada Zionist Israel," kata Mohammed Nazzal, seorang pejabat Hamas, kepada Aljazeera.

Siyam dianggap merupakan salah satu di antara lima pemimpin tertinggi Hamas di Gaza.
Sebagai Menteri alam Negeri dalam pemerintahan Hamas di Gaza, dia memimpin 13.000 polisi Hamas dan pasukan keamanan , dan banyak di antara meraka yang secara aktif terlibat dalam memerangi Israel.

Serangan itu sendiri merupakan operasi gabungan antara Pasukan Pertahanan Israel (IDF) dan Polis Rahsia Israel (Shin Beth).

Siyam lahir di kem pelarian di Gaza City tahun 1959, dia adalah seorang guru hingga 2003, selama waktu itu dia juga aktif dalam politik.

Beliau ditangkap selama empat kali selama berlangsungnya Intifada pertama 1987-1993.
Pada tahun 1992, dia diusir Israel ke Lebanon Selatan, dan setelah itu dia kembali ditangkap oleh pasukan keamanan Palestin.

Siyam sangat dekat Sheikh Ahmed Yassin, pendiri dan pemimpin spiritual Hamas yang juga dibunuh oleh Israel dalam suatu serangan udara, serta dekat dengan pemimpin politik Hamas Khaled Misy'al, yang mendampingi Misy'al ketika berkunjungan ke Moskow.

Sebelumnya, tokoh senior HAMAS Nizar Rayan juga telah syahid bersama 4 isteri dan 11 anaknya sewaktu serangan membabi buta Israel di Gaza.

Inna lillahi wa inna ilaihi raji'uun. Semoga Allah Azza Wa Jalla memberikan kemuliaan, dan menerima amal jihadnya, dan menempatkan di surga-Nya. Selamat jalan saudaraku.(aljzr)
Setakat kini angka korban adalah 1,054
355 adalah kanak-kanak
100 adalah wanita
4,870 mangsa cedera.



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...