? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Khamis, 1 Januari 2009

Dapat kad dan award

Thanx 4 Sri di atas pemberian kad pertama yang saya dapat di blog ini. Awak merupakan
sahabat blogger sejak mula menyokong hingga kini. Moga persahabatan kita berkekalan
duhai teman. Saya sentiasa menyokong awak.





Thanx juga untuk Dora atas pemberian award beberapa hari yang lalu.
Dora juga antara sahabat pertama blogger saya.
Ketika itu kami masih belum punya ramai teman di sini.
Di atas permintaan Dora di sini dinyatakan 10 perkara berkaitan diriku :
  1. Seorang yang kuat berangan terutama ketika kecil dahulu...haha...ada yang sudah tercapai.
  2. Bertadika dan tahun 1 di Sek Convent All Saint, Taiping, Perak...kebanyakan cikgu beragama Kristian.
  3. Setiap malam menangis teringatkan mak ketika tinggal dengan tok dan tokwan di usia 7 dan 8 tahun.
  4. Kecil dulu takutkan kucing kini i love them...sekarang ada Kitty dan Etot.
  5. Pernah berkaca mata dan digelar mata empat oleh budak lelaki sekolah.
  6. Simple soal makan, cukup sekadar ikan rebus, sayur atau ulam, cili padi...yumm.
  7. Terlalu mudah kesiankan orang dan makhluk tak berdaya.
  8. Menitikberatkan soal diet dan cara hidup sihat...jaga pemberian Allah.
  9. Bercita-cita menyambung master bidang akidah dan falsafah...amin ya Rabb.
  10. Nak travel around the world...sebelum tu pergi Mekah dulu bawa mak dengan abah.

4 comments:

.:sanDORA:. berkata...

Salam EVA..

10 fakta buat kita lebih mengenali di antara satu sama lain..

hik33.. no. 1 tu.. dora pun kuat berangan jugak ni..

wish u all the best.. k!

WELAS ASIH berkata...

AWARD PULA UNTUK EVA....


AKU DAN TULISANKU
Adakah orang akan bertanya akan aku..
ketika aku tak menulis satu kata?
Adakah orang kan mencari namaku....
ketika aku tak pernah meninggalkan kesan?
Tulisanku adalah diriku.....,
namun diriku bukanlah tulisanku.
Jari-jariku bekerja dengan anganku....,
tetapi tidak dengan diriku.
Diriku adalah kumpulan potensi dosa....
Diriku adalah susunan tulang, daging,darah.....
yang mungkin telah menyerap barang hina.
Diriku bukan milikku....,
lingkungan telah mengklaimnya.
Adakah orang pernah menerima aku
berbeda dengan tulisanku?
Berjayalah kalimat-kalimat yang kutulis....
sebab mereka mendapat teman yang menghormati.
Ingin rasanya aku memasukkan diriku ke dalam tulisanku....
harap aku bisa mendapat sapaan yang sama.
Tulisanku adalah produk anganku yang bersahaja...,
tak dapat bercengkerama dengan tingkahku yang adalah produk niatku yang subyektif.
Tulisanku memberitahu tentang aku ke dunia....,
sementara aku......
tak pernah berbuat yang sama kepada tulisanku.

Tanpa Nama berkata...

to dora...

kita punya perangai dan minat hampir sama ek...

patut la windu lau 1 ari tak buka blog awak...hehe

wish u too


to paman...

thanx untuk puisi tue...

WELAS ASIH berkata...

lama sekali kita tidak chating....
sepi sekali rasanya
sibuk dengan blog ya?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...