? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Isnin, 7 Disember 2009

Srikandi pilihan syurga..


Asiah diuji menderita dalam gahnya istana Firaun yang punya segala kemewahan. Kesenangan ditepis kerana mengharapkan rumah di dalam syurga.

Siti Khadijah rupawan dan hartawan yang melangkah untuk turut sama berjuang bersama Rasulullah suami yang tercinta. Tulang belakang kekuatan baginda.

Mariam wanita suci tabah ditohmah melahirkan Isa tanpa bapa. Tanpa keluh dan kesah semua itu diterima dengan redha.

Khansa seorang ibu yang tabah menyerahkan empat anaknya di medan perang. Kesemuanya gugur syahid. Dia berkata," segala puji bagi Allah yang telah memuliakan aku menerusi kesyahidan anak-anakku di jalan-Nya."

Srikandi-srikandi di atas adalah sebahagian contoh wanita teladan ummah. Mereka diuji kerana mereka sememangnya tahan dengan ujian. Mereka tahan dengan ujian kerana harapan mereka hanya bersandar pada Allah. Lidah yang senantiasa basah menyebut nama Allah. Seiring hati yang tidak pernah padam mengiyakan dan merindukan tuhan yang Esa.

Wanita kuat bukan yang mampu mengangkat senjata tetapi adalah wanita yang utuh menahan 9 emosi yang tertanam dalam diri dari segala dugaan yang melanda. Juga dari segala material dunia saban detik yang menggoda.

Bercita-cita untuk menjadi wanita penghuni syurga memerlukan perjuangan melawan emosi yang tidak sedikit cabarannya. Juga dugaan dunia yang tidak lekang datangnya.

'Boleh ke lumpur, boleh ke dapur, boleh bertempur sebelum ke kubur.'

Suka dengan kata-kata A.Samad Said ini. Ini antara kata-kata azimat memacu diri agar hidup terus maju meraih kejayaan. Bukan sekadar di dunia. Di akhirat juga pasti.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...