? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Sabtu, 25 April 2009

Kecil tapi berkat

Keluar dari stokis jualan HPA mataku terpandang pada poster gambar as-syahid Syeikh Ahmad Yassin bersama mangsa peperangan di Palestin di cermin stokis tersebut.

Hati kembali mengingati saudara-saudara di sana yang kini masih belum benar-benar aman. Terpukul juga diri ini kerana keamanan yang dikecapi di tanahair sendiri kadang-kadang melaghakan dari sebuah ingatan kepada penderitaan.

Aku mengikut Kak Ngah melihat poster jenama boikot yang terletak atas daripada poster tadi.

'Google' termasuk dalam boikot.

"Haaa....google juga boikot....alah tak pa bukan guna pun...email guna yahoo,"kataku kepada Kak Ngah. Walhal yahoo pun kepunyaan yahudi.

"Aloh tapi blog guna google...macam mana ni," ujarku kembali kepada adik pertamaku itu.

"Tak payah buka dah," selamba dia menjawab.

"Tapi ....blog," jawabku pendek.

"Tak payah buka dah," ulangnya kepadaku sambil senyum nipis.

"La tapi blog guna google," suaraku rendah sedikit dari tadi sambil kaki menapak ke kereta.

Cerdik betul yahudi kerana berjaya membelenggu umat islam sehingga sampai ke tahap tersepit sebegini. Dicari jalan keluar ke depan dan belakang masing-masing punya halangan.

Jika sekadar makanan ada pilihan dengan membuatnya sendiri atau memilih barangan orang islam atau bumiputera yang halal.

Bangga juga sekarang kerana makanan bumiputera sudah banyak terdapat di pasaraya besar seluruh negara dan memperbanyakkan pilihan untuk membelinya.

Kalau tiada barangan yang dihasilkan umat islam hendak sahaja mengorak langkah memulakannya jika ada modal. Besarnya pahala memberi insiatif kepada umat islam memakan sesuatu yang halal dan menggunakan sesuatu barangan yang dihasilkan secara halal. Dapat keluar dari perkongsian membantu kuffar laknatullah menganiayai saudara seakidah.

Doa mohon petunjuk tentang hak dan yang batil :

"Ya Allah, perlihatkanlah kepadaku kebenaran itu sebagai kebenaran dan berilah kekuatan kepadaku untuk mengikutinya ;

dan perlihatkanlah pula kepadaku yang batil itu sebagai kebatilan dan berilah kemampuan bagiku untuk menghindarinya."

*******
Alhamdulillah idea untuk menyiapkan assigmrent sudah datang sedikit pada hari ini. Doaku agar ia dapat disiapkan mengikut kehendak pensyarah. Ku juga berharap doa semua untuk ini. Walaupun ia satu yang kecil namun biarlah sekecil mana pun usaha dan hasil kita tetap dalam limpahan keberkatan Allah s.w.t Taala.

2 comments:

KTS berkata...

google pun sama??


aduhai...
tersepit dan terhimpit umat Islam dgn produk mereka...

eva berkata...

Tu la....

camno nak buek ek...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...