? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Ahad, 21 Disember 2008

Egypt dalam ingatan



Masa begitu cepat berlalu. Tidak sangka sudah setahun aku menjadi warga SK Bukit Selarong. Maknanya sudah 3 tahun alam universiti sudah ditinggalkan jauh ke belakang. Namun, segala memori masih terpatri di dinding ingatan. Mana mungkin kulupakan semua nama dan wajah yang pernah menghulur salam persahabatan.


Selepas Isyak tadi sempat berchatting dengan ex-housemate di Iskandariah dahulu. Sejak pulang memang tidak pernah bertemu kerana dia anak Selangor. Bercakap di telefon juga boleh dihitung jari. Sms jarang dibalas mungkin kerana kesibukan sebagai isteri dan ibu kepada seorang anak yang berusia 11 bulan. Masing-masing bertukar cerita tentang sekolah tempat berkhidmat kerana dia juga seorang guru. Di samping cerita di Mesir dahulu. Nampaknya ingatanku pada sesetengah nama tempat di sana sudah hampir kabur ditelan waktu kerana boleh tertukar antara Asfor ( nama pusat yang menjual barangan kristal yang terletak di Shoubra) dengan Aswan (tempat yang mempunyai banyak patung Firaun).


Juga mengimbas sahabat di sana yang masih bergelut dengan kuliah dan buku. Semoga dia dapat menghabiskan pembelajaran dengan pulang membawa segulung ijazah dan ilmu untuk dimanfaatkan pada masyarakat.


Selain itu, mengimbau keenakan roti coklat yang dapat dibeli di kedai hadapan markaz pelajar Malaysia yang berharga sebiji 0.75 kurush yang tidak dapat dijumpai di Malaysia sebagai pengalas perut selepas pulang dari kuliah. Semua itu adalah sejarah yang tertulis dalam lipatan zaman. Tidak akan dapat diubah. Mungkin dapat dilupa. Namun mana mungkin memori seindah itu dilupai kecuali dengan izinNya.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...