? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Jumaat, 26 Disember 2008

Azam 1430

1429 hanya berbaki dua hari sahaja lagi sebelum 1430 membuka tirai harinya. Entah kenapa hati ini tidak sebak seperti tahun-tahun sebelumnya untuk meninggalkan memori. Mungkin kerana hendak cepat menghabiskan kursus KPLI/j-QAF tapi sebelum itu kena menghadapi praktikum yang bermula pada minggu ke-3 persekolahan sehingga bulan April. Selepas itu pada bulan Jun pula berdepan dengan peperiksaan untuk major paper. Nampaknya setengah tahun depan masih kena berhempas pulas dan tidak dapat hendak bersenang lenang lagi.
Adakah istilah bersenang lenang untuk orang berdakwah? Itulah kelemahan manusia. Mudah bibir menuturkan kata untuk berdakwah dan berjihad tapi masih mahu bersenang lenang. Jalan memperolehi syurga dipenuhi duri ranjau sedangkan jalan ke neraka dipenuhi nikmat. Maka jika hendakkan pahala dakwah dan jihad niatkan kerja dan amal yang kita lakukan sehari-hari sebagai jihad dan dakwah. Pahala diperolehi di samping kerja lebih bermakna. Oleh itu marilah kita sama-sama niat tahun baru untuk menjadikan kerja kita sebagai dakwah dan jihad.
Buat anak didikku....ustazah akan kembali dengan semangat untuk memahirkan kalian akan Bahasa Al-Quran
Buat rakan-rakan sekerja....hadirku nanti insyAllah bersama kematanganku sebagai guru dan pekerja yang dapat melakukan semua perkara yang diperintahkan.
Moga surau baru kita nanti dapat memantapkan iman kita dan anak didik melalui solat.
Amin Ya Rabb


3 comments:

KTS berkata...

alhamdulillah...
penuh keazaman ya ustazah...

salam maal hijrah.. :D

Tanpa Nama berkata...

doa moga azam jgan hnya sekadar tinggal ucapan tapi dilaksanakan...hihi

WELAS ASIH berkata...

doa tanpa pelaksanaan, bagai pohon tak berbuah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...