? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Selasa, 16 Disember 2008

Bersatu...bekerjasama...kemaafan


Hari ini merupakan hari terakhir kuliah kumpulan BA3 IPDA.Jelas terbayang wajah kegembiraan pada setiap sahabat kerana dapat merasai nikmat cuti tahunan walau hanya dua minggu masih berbaki.Rasanya cukuplah ruang-ruang cuti itu untuk release tension setelah setahun bergelumang dengan akademik di sekolah dan IPG di samping mendepani karenah anak murid pelbagai ragam.Tahun depan guru-guru pelatih ini bakal berdepan dengan praktikum yang mana memerlukan persiapan mental,jasmani serta material sebagai jaminan mendapat pengiktirafan untuk menjadi seorang guru bertauliah.Semoga semua ilmu yang kita dapat dalam interaksi tutorial di IPDA dapat diaplikasikan dalam p&p kelak.

Terima kasih juga buat para sahabat kerana komitmen menjayakan perlawanan netball 2 vs 2 kuliah KOK pada pagi ini.Semua muslimah hebat-hebat belaka kerana dapat menjadikan netball versi ragbi sehingga sakit satu badan.Juga buat muslimin sebagai pengurus program.Nampaknya selepas ini dapatlah mengurus perlawanan grand di sekolah.
Kejayaan perlawanan ini adalah berkat kerjasama setiap individu bersatu padu merealisasikannya.Alangkah indahnya ajaran Islam yang menyuruh umatnya bersatu,bekerjasama dalam satu jemaah kerana natijahnya akan membuahkan hasil yang bernilai berbanding kerja individu.Di samping merapatkan ukhuwah sesama sahabat.Keadaan aktiviti sebegini barulah dapat melihat semua sahabat ketawa,gembira dan berkomunikasi sebagai sahabat.Jelaslah,ukuwah itu indah jika dibina berdasarkan prinsip menerima segala sikap positif dan negatif dan menolak ketidakpuasan dengan kemaafan.Jika sifat ini dapat diterap dalam diri semua manusia maka akan amanlah dunia ini.Caranya mudah sahaja iaitu bermula dengan memaafkan semua orang sebelum tidur.InsyALLAH esok hari dapat dimulakan dengan ceria tanpa sifat benci,dendam dan sengketa.Pentingnya ia dilakukan kerana mengharapkan cinta Yang Esa...di samping syurgaNya di akhirat kelak...

2 comments:

KTS berkata...

salam ukhuwah,

mesti terlebih excited... smpi netball pun bole jadi ragbi :D

seronok dpt bermesra camtu kan... walau badan penat, tapi berbaloi

Tanpa Nama berkata...

tu la kreatif tul dapat renovate netball jadi ragbi...haha

a'a'hh...bila lagi dapat mesra dan gembira cam tue...nanti bz keja lak...lau lam ni takper bole jupe tiap masa...kan...kan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...