? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Selasa, 30 Disember 2008

Award + Ukhuwah

Terkejut juga buka blog semalam dapat award dari Alia. Terima kasih Alia di atas penghargaan awak. Moga ukhuwah kita berpanjangan dengan limpahan keredhoan dari Allah S.W.T.
Alhamdulillah sejak memasuki dunia blog ni dapat ramai kawan dari pelbagai negara dan latar belakang maka sesuailah dengan firman Allah yang bermaksud:

"Wahai manusia,sesungguhnya Kami menciptakan kamu semua daripada jenis lelaki dan perempuan dan kemudian Kami menjadikan kamu berbilang bangsa dan kaum supaya kalian dapat saling mengenal sesungguhnya yang paling mulia di sisi Allah di antara kamu adalah yang paling bertakwa,sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Mewaspadai."

(Al-Hujurat :13)

Ukhuwah adalah perkara yang dititikberatkan dalam Islam. Ini kerana ia mewujudkan perdamaian dan menggelakkan persengketaan sesama manusia.

Rasul junjungan juga telah menjalinkan ukhuwah bukan sahaja dengan sesama Islam malah orang Islam dan melindungi kaum Yahudi di bawah Piagam Madinah.

Jika diambil ajaran yang dibawa Nabi Muhammad ini maka kehidupan akan menjadi indah di samping keamanan dunia dapat dikecapi.
Memo : marilah kita sama-sama doakan agar pencerobohan di Gaza dan Rafah
Palestin dihentikan. Amin Ya Rabb.

2 comments:

SRISUFI berkata...

salam tahun baru sahabat..

aduhai...serasa tidak bermakna jer sambutan thun baru jika mereka (palestin) masih jer diserang....


free palestin!!!

Tanpa Nama berkata...

tu la kan..

apalah makna sebuah sambutan jika ada saudara seakidah kita yang jelas tertindas...

Ya Allah selamatkanlah hamba-hambaMu di sana...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...