? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Isnin, 7 Mei 2012

I'm back

      Wah ! sekarang saya sudah rajin berblogging kembali. Jika dahulu acapkali dengan hanya satu iaitu di sini. Sekarang dengan empat blog yang mana 3 blog lagi adalah susulan blog ini yang saya create. Namun hanya rancak dengan beberapa entry sahaja.

      Sebenarnya telah beberapa kali saya bercadang nak remove blog-blog tersebut namun atas dasar sayang maka ia dikekalkan juga walaupon sudah bersawang dengan sarang labah-labah bergayutan di sana-sini. Hehe.

     Maka tercetus idea untuk kembali aktif adalah apabila saya kerap mengikuti blog-blog mengikut hobi saya. Antara blog yang saya kerap lawati adalah blog masakan. Setiap hari pasti akan buka beberapa blog yang aktif dan ada resepi baru yang menarik dan yang lain dari yang lain.

     Oleh itu, saya kemaskinikan blog lama saya yang tujuan asalnya adalah sebagai iklan untuk kek-kek cawan hasil air tangan mak. Setelah tukar template. Susun atur layout walaupon tidak sempurna lagi namun saya berpuas hati dengan wajah barunya. Sekarang setiap hari saya akan update gambar-gambar kek tempahan yang selama ini hanya berhabuk dalam my picture di sudut document dalam laptop.

Inilah linknya. Silalah jemput ke sana yer :)

http://comelhomemadecupcake.blogspot.com/


     Satu lagi blog lama yang dtukar dan dikemaskinikan adalah blog,

  http://kisahsekolahkampung.blogspot.com/


    Tujuan asal blog masih tidak lari cumanya kali ini saya lebih fokus kepada penceritaan tentang sekolah, aktiviti di sekolah serta murid-murid saya. I love them very much. Jujurnya apabila saya baca semula 4 dan 5 entry lama ketika saya baru sebagai guru, tersentuh sedikit dengan cara lalu. Sudut pandangan saya tentang sekolah, murid, program j-QAF dan kerja lebih telus dan positif. Saya ingin menjadi seperti lalu.

 
    Antara blog yang saya selalu saya google dan lawati tentunya blog travel. Wow ! terujanya seperti terus mahu booking tiket dan terbang esok hari. Hehe. Makanya saya ingin mengabdikan cerita perjalanan saya yang masih tidak sampai suku dunia. Disamping saya ingin blog saya itu menjadi wadah kepada traveller yang juga mempunyai minat yang sama.

    Antara persiapan saya sebelum bertolak ke mana-mana percutian adalah google peta, restoran halal, hotel murah, kenderaan serta tempat-tempat yang berbaloi untuk dilawati. Maka saya juga mahu blog saya itu memberi info kepada pengunjung yang mahu pergi ke tempat-tempat yang telah saya lawati.

    Jika mahu ke sana, silalah ke link di bawah yer. Masih belum banyak ceritanya. InsyAllah sedikit masa lagi akan menjadi banyak :)

 http://langkahkakipanjang.blogspot.com/

   Blog ini telah lari 100% dari matlamat asal iaitu dari sebuah blog bercorak cerpen kepada blog pengembara. Bukan mahu meninggalkan dunia penulisan kreatif namun saya mahu jadikan penulisan sebagai sumber pendapatan tambahan. InsyAllah.


    Saya mahu create satu lagi blog iaitu blog masakan yang mana saya ingin berkongsi resepi yang saya dan mak cuba buat, menjadi dan sedap. Namun saya agak keliru dengan blogspot yang baru ini. Hehe. Rasanya saya perlu tanya kepada yang lebih pakar.

    Sudah tidak teruja mahu post status di fb kerana teruja untuk upload gambar-gambar di blog dan menulis di sini.

    Saya perlu kelek kamera ke sana ke mari untuk menjadi jurugambar tidak bertauliah nampaknya agar idea saya banyak tercurah hasil dari gambar-gambar tersebut ;)

2 comments:

SERI berkata...

Salams

Bersinggah menitiprindu di sini.

Apa khabar sahabat?

eva salsabila berkata...

waalaikumussalam Seri..

Alhamdulillah sahabat. Saya sihat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...