? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Khamis, 31 Mei 2012

Idola : Zainab al-Ghazali

"Hidup ini terlalu singkat untuk menjadi orang biasa.
Perlu jadi yang luar biasa untuk mendapat tempat yang luar biasa di akhirat kelak..!!!"

- Zainab Al-Ghazali -

      Inilah wanita yang saya kagumi. Saya cuba mencarinya di Mesir ketika di sana untuk bersua dan memeluknya namun Allah tentukan saya mengenali dan mendekatinya hanya melalui buku 'Hari-hari dalam hidupku' sahaja.

      Namun buku itu hanya saya pinjam dari library Mukhtafi Billah Shah Kusza ketika belajar di sana. Novel yang sudah separa lusuh itu saya hadam di hamparan pantai Batu Buruk. Pantai antara tempat yang saya suka juga diabaikan kerana saya lebih mengagumi wanita hebat ini sehingga ada sahabat-sahabat yang berasa hairan dan memanggil-manggil agar saya menyertai mereka.

     Ceritanya membuatkan saya kagum. Namun yang lebih saya kagum adalah semangatnya serta sifatnya yang berani, kental, teguh, sabar, tidak mudah menyerah kalah dan mempunyai keyakinan yang jitu pada Allah. Selain hubungannya dengan Allah yang kita sedia maklum ahli Ikhwanul Muslimin adalah terpilih yang mempunyai al-Quran dalam hati, istiqamah pada tahajjud serta puasa sunat.

     Saya jadikan ayat beliau di atas sebagai pegangan yang saya letakkan dalam info diri dalam fb sejak sekian lama saya tidak ubah dan insyAllah saya tidak akan ubah kerana kata-kata itu cukup untuk diri saya mendepani hidup ini.

    Patutlah saya menyebut-nyebut namanya serta mengingatinya semenjak dua dan tiga hari ini kerana pada malam ini saya bertemu dengannya di alam kaku.

   *** Semoga armarhumah bahagia di alam sana ***

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...