? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Khamis, 20 November 2008

Ukhuwah yang terbina


Seminggu bergelumang di medan kuliah membuatkan diri agak kelelahan dengan menadah telinga belajar satu subjek 2jam.Di samping kerja kursus juga pembentangan hampir setiap hari.Ditambah exercise memanjat tangga hingga ke tingkat tiga asrama baru IPDA.Membuatkan badan enak di massage tilam yang baru ditanggal plastik.Itulah rutin seorang pelajar.Bukannya tidak biasa dengan title dan situasi itu namun kini agak berlainan kerana title itu berkongsi masa dengan tanggungjawab sebagai guru.Satu pembaharuan yang agak memenatkan namun menatijahkan ilmu dan pengalaman yang amat tinggi nilaiannya.Pertemuan dengan para pensyarah yang pertama kali mengajar kelas Bahasa Arab 3 dan rakan-rakan seinstitut menambahkan kenalan dalam senarai ukhuwah.Itu juga merupakan pahala jika berlandaskan cinta Allah.Disangkakan panas hingga ke petang rupanya hujan di tengahari.Sebagai manusia yang lemah sukar bagi kita memenuhi hasrat hati setiap insan sekeliling.Adakala kita rasa sudah melakukan yang terbaik namun masih ada yang terguris hati.Keadaan ini membuatkan jiwa gelisah kerana keretakan sebuah ukhuwah.Hanya Allah mampu menghubungkannya kembali.Jadi kepada-Nyalah doa dipanjat untuk kelangsungan perhubungan.Sukar membaca hati dan perasaan tiap orang.Masing-masing dilahirkan dan terbentuk dengan sikap dan sifat berbeza.Maka,cara bicara dan pendekatan juga perlu berbeza.Emosi diri perlu dikawal tidak kira sebesar mana masalah dan tekanan yang dihadapi,pinggirkan ia untuk sebuah perhubungan.Disenangi Allah dan makhluknya.Biarlah menjadi manfaat kepada semua orang.

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

salam eva...
templet yg ne 1 nih...nanti eve tambah kotak cbox kat dlm blog k..lau eva nak YM sri..ni dia ek...jj_srisufi at yahoo.com.my

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...