? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Rabu, 5 November 2008

Kecewa....


Meminta pada manusia
manusia memberi tanpa rela
bibir hanya mengaku dusta
malah tertawa cela
juga mengejek manja
ganjaran dunia setimpal
aku jadi hampa

Memohon pada Ilahi
Dia beri tanpa balasan
hanya keyakinan syaratnya
tadahlah tangan bila sempat
sekadar hati menadah tak kisah
asalkan berpaksi cintaNya
tak kira bila masa

Aku jadi kecewa sesetengah manusia
aku meminta kerna tak berdaya
bukan mengada
dituduh manja sedemikian rupa
fitnah bermaharajalela

Hatiku mantap merayu pada kekasih sejati (Allah)
yg memberi dari meminta
Bukan duka lantaran manusia alasan mutlak
juga lari dari kekecewaan
kerna inilah tarbiah dariNya
untuk aku menerima
ganjaran cintaNya
yang tinggi nilainya
pada manusia sehina diriku....

Aku yang lemah dari terhukum dan dihukum

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

salam...eva naper nih..leh share ngan sufi...nanti apaper gtau yer..

ermm..insyaAllah eva leh siapkan sumer keje2 tuh dengan cemerlangnya..sufi turut doakan ketenangan sentiasa mengiringi setiap langkahmu meniti arus hidup..

eva,nanti amik tag dlm blog sufi yer..jawab tau..ti sufi g award..hhehe//tajuknya 1st tag dari sufi

dun 4get my fwenzzz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...