? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Isnin, 12 April 2010

Pakej perjalanan ke alam kekal

Hayati pengalaman sekali seumur hidup
BUTIRAN PERIBADI

Nama penuh : Hamba Allah
Nama gelaran : Insan
Asal : tanah
Alamat : planet bumi


BUTIRAN PERJALANAN

Terbuka kepada semua umat Islam. Anda layak menyertai pakej ini secara percuma.

Bentuk tempahan : tetap, pasti, mesti & tidak boleh diubah

Balai berlepas : kehidupan dunia

Destinasi dituju : alam akhirat

Tempoh dan jarak perjalanan : seketika cuma dan hanya beberapa meter dari perut bumi.

Jarak perjalanan
Pendaftaran/ check in : ketika dan sebaik sahaja nyawa dipisahkan dari jasad


MUATAN YANG DIBENARKAN

Kain putih berukuran 5 meter panjang
Kapas putih secukupnya
Muatan yang akan dipertimbangkan :

  • Amal soleh
  • Sedekah jariah
  • Anak-anak soleh yang mendoakan kedua ibu bapanya
  • Ilmu yang bermanfaat

* Lain-lain muatan yang ditegah adalah tanggungjawab sendiri. Barangsiapa melanggar peraturan yang ditetapkan akan dibicarakan dan didenda.

PERINGATAN PERJALANAN

Khas kepada semua penumpang. Sila ambil perhatian kerana anda akan merentasi perjalanan dengan meninggalkan segala kehidupan di dunia dan melangkah ke alam baru iaitu akhirat. Sila perhatikan ketua anda ( pilot ) atau juruterbang yang dikhaskan iaitu Malaikat Maut. Bagi anda yang masih kabur dan kurang faham. Dapatkan maklumat lanjut daripada al-Quran dan hadis Rasulullah s.a.w serta mengikutinya dengan penuh taat. Sebarang masalah dan kemusykilan, silalah rujuk kepada para cendekiawan dan para ulama'.

*************

Pagi yang agak kalut. Ketika dalam perjalanan menuju ke sekolah. Nyawa masih panjang maka terselamat. Hampir bergesel dengan sebuah pacuan empat roda. Akibat kelalaian kedua-dua pihak kerana tidak memberi isyarat arah. Malah kedua-dua berada di lorong yang tidak selari dengan arah yang hendak ditujui. Segala-galanya berlaku terlalu pantas.

Alhamdulillah masih diberi ruang menapak lantai bumi. Diberi ruang menghirup udara percuma. Melihat membirunya bumbung langit. Buat khusyuk memandang hijaunya dinding alam. Mendengar alunan beburung dan unggas berzikir. Peluang hidup bukan untuk disia-siakan. Peluang untuk memberi manfaat kepada semua makhluk tuhan. Juga peluang mengambil manfaat dari setiap makhluk yang tercipta. Malah dikutip dari kejadian, tragedi dan peristiwa.

Al-Fatihah buat mereka-mereka yang telah menemui pencipta.

Masa kita akan tiba. Kejadian ghaib itu sepertimana kelahiran dan pertemuan pasti akan tersingkap jua akhirnya. Pengisiannya adalah berusaha dan berdoa tanpa putus asa dari rahmat Allah agar menjadi yang terbaik dan mendapat yang terbaik di sisi-Nya.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...