? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Jumaat, 21 November 2014

Waktu yang singkat

    Seperti baru sahaja menghadiri mesyuarat guru pertama hujung Dis 2013. 

    Seperti baru sahaja menjual buku kepada murid di hari selepas segala mesyuarat usai.
    Seperti baru sahaja merangka segala aktiviti utk persekolahan 2014.

    Namun kelmarin sudah berakhir sesi persekolahan bagi tahun 2014. Sekejapnya usia tahun di hujung zaman. Manusia disibukkan dengan hal dunia sehingga tidak sedar waktu berlari pantas menambah angka dunia. 

    Dunia kian tua. Usia kita juga kian tua. Kian tua kian banyak nampak ragam dunia. Ragam manusia. Ragam alam. Ragam kehidupan. Ragam yang adakala merimaskan. Ragam yang membuatkan mahu kembali ke alam kanak-kanak yang mana usia itu tidak peduli keadaan sekeliling. Tidak terbeban dengan kehidupan. Tidak terpundak dengan bebanan. Tidak nampak kecacatan, kelemahan serta kesakitan.

    Namun sepertimana bumi bulat. Putaran alam serta hidup juga bulat. Tidak akan ada kehidupan yang statik. Hanya rata tidak bertumbuh. Hanya pada satu tahap tidak bertahap-tahap. Perlu hadapi kesemua tahap dengan sabar, tabah serta redha untuk memperolehi kecemerlangan. Namun sebelum memperolehi cemerlang itu pasti tidak akan senang dan tenang. Akan ada sahaja mehnah menerpa ketenangan hingga merentap kebahagiaan. 

    Inilah hidup. Inilah alam. Inilah dunia. 

    Semoga cuti ini dapat merawat luka sepanjang sesi 2014. Luka itu biarlah terus kering walaupun parut pasti berbekas. Tambahkan nilai sabar untuk mendepani sesi 2015.

    Allah always beside me. 

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...