? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Rabu, 20 Jun 2012

Data siput vs Pesta Buku Kedah 2012


   Relax sebentar dari tekanan kerja yang menimbun untuk diselesaikan. Dateline semakin dekat. Semua perlu disiapkan dan dihantar dalam satu masa yang sama. Fuhh.. Kerjaya guru mencabar di awal, tengah dan hujung tahun. Maka sepanjang tahunlah guru sibuk :)

   Guru yang bukan sekadar mengajar tetapi juga perlu mengisi pelbagai data. Data yang sering membuang masa kerana tidak mempunyai sistem perisian data yang baik. Sesak dan semput apabila para guru akses masuk ke dalamnya. Menguji iman apabila terpaksa akses lebih daripada sekali, dua dan tiga kali. Masuk kali keempat tutup dan langsaikan kerja lain yang menanti. Itu lebih baik daripada membiarkan hati terus panas :) Mencari peluang di waktu pengguna kurang dari 1000. Itu lebih baik. Waktu semua guru tidur itu yang terbaik.

"Hmm..nak tidoq dulu, pukui 12 nak bangun isi pulak," ujar guru di sekolah setelah kecewa tidak dapat akses masuk selepas mencuba berkali-kali.

"Akak..sms atau misscall kejutkan saya sama ya," ayat yang seringkali dituturkan zaman pelajar dahulu untuk study last minute."

                                                      ****************************

   Cerita lebih relax adalah esok akan berlangsung Pesta Buku Kedah di Village Mall.

   Wah ! banyak betul pesta di sini sekarang. Dua hari ini telah berlangsung Himpunan usahawan mikro, kecil dan sederhana di UITM Merbok yang dihadiri oleh TPM Muhyiddin Yaasin serta Mukhriz Mahathir.

  Balik sekolah esok mahu singgah sebentar di Village Mall menjenguk apa yang menarik di sana.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...