? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Ahad, 7 Februari 2010

Mahalnya setitis airmata


Wanita terlalu lemah. Wanita tidak sekuat lelaki. Wanita mudah mengalirkan airmata.
Wanita penuh emosi. Namun itulah nikmat kata sahabatku. Nikmat menjadi seorang wanita ujarnya lagi.

Berinteraksi dengan ramai wanita sekarang ini membuatkan aku lebih mengenali kaumku sendiri. Walaupun aku adalah wanita namun aku dapat mengumpulkan fakta sebanyak mungkin bahawa beginilah fitrahnya seorang wanita. Namun, ada sebahagian wanita yang mampu melindungi semua sifat itu dengan perisai tabah, sabar dan redho sehingga tidak nampak langsung bayangan goyahnya. Wanita-wanita sebegini mengikut jejak srikandi dahulu kala yang meletakkan Allah di hadapan segala-galanya.

Airmatanya dilindungi dari menitis di khalayak. Luka hatinya ditutupi sehingga berhadapan orang ramai umpama tiada masalah. Mampu tersenyum bahagia sehingga aura itu menimpai sesiapa sahaja yang melihatnya. Kata-kata indah terukir cantik keluar dari butir katanya.

Terlalu banyak keluhan wanita tentang rasa hati yang kubaca saban hari. Aku turut sedih dengan keluhan itu namun hanya mampu berdoa dan meng'amin'kan agar sinar bahagia menanti mereka di hujung sana. Bahagia jika tidak dikecapi di dunia tetapi di akhirat sana.

Entah apa hikmah-Nya aku turut terheret sama menjadi pembaca setia akan masalah-masalah itu sepertimana pinta mereka. Masalah antara dua jantina yang kian lebat rimbunnya. Jika lidah suami isteri lagikan tergigit. Inikan pula lidah pasangan yang belum diijabkabulkan.

Sabar. Hanya itu penenangnya. Bergantung kepada DIA yang tahu apa yang terbaik untuk kita. Redho itu penawarnya. Segala sakit dan penderitaan itu akan sembuh seperti sediakala.

Jangan dibazirkan airmata kerana cinta dunia. Airmata itu bakal menjadi saksi jika menangis kerana takutkan DIA.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...