? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Jumaat, 12 Oktober 2012

Hasrat seorang ibu.

Emak adalah ratu hatiku. Maklumlah abah sudah tidak untuk aku berbakti maka emaklah sahajalah harta yang aku masih ada untuk pelaburan saham akhirat.

Sehelai blouse waka-waka sudah sampai hadiah buat mak. Mak pernah membeli sehelai blouse itu di Pekan Kemboja namun kerana terlalu besar maka hanya terlipat kemas di dalam almari baju.

Menjadi guru pembimbing murid ke Langkawi juga telah dapat menunaikan impian mak yang mahukan sebuah pan jenama Tehfal untuk menggoreng spagetti. Bersama itu juga adalah set pinggan mangkuk plastik untuk mengganti yang lama sekali dengan mangkuk tambah. Sebelum itu mak hanya meninjau harga di Tesco Selatan.

Puas sebenarnya apabila dapat menunaikan hasrat seseorang untuk memiliki sesuatu. Apatahlagi orang itu adalah ibu sendiri.

Mak tidak pernah meminta sebenarnya walaupun daripada anaknya sendiri. Namun sebagai anak kena faham kemahuan dan impian mak sendiri kerana sepanjang hidup selagi mak masih ada dia sentiasa cuba memenuhi hasrat anak-anaknya walau dalam serba kekurangan dan kepayahan.

Ketika dalam perjalanan memandu pulang dari sekolah saya terfikir jika arwah abah masih ada maka dapatlah saya tunaikan hasrat beliau yang pastinya berkaitan makanan kerana arwah suka makan. Namun perkataan 'jika' tidak boleh digunakan. Oleh itu saya sebagai anak masih ada peluang berikan kesenangan kepada arwah di sana.

Menjadi baik. Terus memperbaiki diri menjadi baik dan sedekah harta atas namanya serta sedekahkan surah Yaasin juga doa.

- Semoga abah bahagia di sana. Disamping Kak Long membahagiakan mak di sini -

* Sedang mencari jalan untuk dana membawa mak dan adik flight ke Padang, Indonesia serta China kerana mak kata teringin nak pergi Padang dan panjat The Great Wall.

- Doakan saya berjaya untuk memenuhi impian mak itu ya kawan-kawan.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...