? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Jumaat, 30 Mac 2012

Kembara Cambodia.

     
     Cita-cita untuk menjejakkan kaki ke Cambodia pada tahun lepas terlaksana pada tahun ini. Tidak sangka akhirnya dapat juga memijak bumi sejarah kekejaman Pol Pot itu. Melihat dengan mata sendiri akan kekejaman seorang manusia yang berhati haiwan. Itulah antara tujuan utama ke sana kerana sejarah sudah menjadi minat yang mendalam di usia kian meningkat ini.

     Cambodia yang sinonim dengan kemiskinan. Jika di Malaysia ini pelbagai pertubuhan dan perseorangan sering mengutip dan menyalurkan derma untuk rakyat Cambodia atas rasa tanggungjawab negara jiran. Memang patutlah derma-derma disalurkan ke sana kerana mereka sememangnya memerlukan pelbagai alat dan kemudahan untuk meneruskan kehidupan. Namun kesusahan tidaklah menunjukkan negara mereka terlalu mundur. Jika ke Phnom Penh dan Siem Riep masih rasa berada di beberapa buah negeri kecil di negara kita.

      Kesempatan 6 hari berada di sana membuatkan keinsafan menyelubungi diri. Terlalu banyak muhasabah diri.

     Ikutkan hati hendak saja terus ke Ho Chi Minh kerana sudah terlalu dekat dan murah tambangnya tetapi akibat perancangan singkat menyebabkan Ho Chi Minh perlu di tunda ke satu tarikh lain.

    Sebenarnya, terlalu banyak gambar yang hendak diupload tetapi terlalu memakan masa maka saya bercadang hendak ubah satu akaun blog untuk dijadikan sebagai penulisan dan gambar kembara sahaja. Nampaknya akan kembali berlama-lamaan di depan blog untuk proses mengedit dan sebagainya. Nanti saya akan beritahu URL blog tersebut.

    Selamat berhujung minggu. ^_^ untuk semua.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...