? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Ahad, 28 Disember 2008

Pembukaan Maal Hijrah


Salam Maal Hijrah melalui beberapa sms yang dikirimkan oleh sahabat-sahabat semasa di kampung tadi. Ini bermakna sejak Maghrib tadi tirai 1430 Hijriah telah bermula.

Di waktu umat Islam menyambut tahun baru Hijrah, Malaysia digemparkan dengan berita blog menghina Nabi Muhammad S.A.W. Malah ia menggunakan nama seorang wanita melayu. Namun sukar dikesan pihak berkenaan kerana sistem pelayar berpengkalan di luar negara.

Ketika umat Islam menyambut tahun baru Hijrah juga Palestin dibedil peluru Israel meragut 155 nyawa serta 310 cedera. Maka Hamas dan puak-puak Palestin lain mengarahkan pejuang masing-masing menuntut bela terhadap keganasan rejim Yahudi itu.
Dua berita panas yang kini sedang berlaku tidak memungkinkan kita sebagai orang Islam berpeluk tubuh sahaja. Ini tidak bermakna kita perlu ke Palestin untuk sama-sama mengangkat senjata. Juga tidak bermaksud berdemonstrasi jalanan membantah kewujudan blog menghina Nabi tersebut.
Namun kita punya tanggungjawab untuk prihatin dengan menadah tangan memohon pada Yang Esa agar penghinaan dan peperangan ini dihentikan.
Malah kita jangan lalai dan pentingkan diri dengan kenikmatan yang diperolehi kerana umat Islam saudara seakidah kita masih ramai diuji dengan kesusahan.
Kita juga jangan alpa dengan kenikmatan dunia ini kerana Islam tetap dimusuhi mereka-mereka yang dengkikan agama suci ini. Jalankan tanggungjawab sebagai muslim. Hindari Islam difitnah kerana kita.
Di mana langit dijunjung
Islam tetap menjadi pegangan

4 comments:

SRISUFI berkata...

salam maal hijrah buat sahabatku eva....semoga ukhuwah kita berkekalan dlm rahmatNYA...

tunjukkan aku sahabat...ke jalan yang lebih mendekatkan diri pd NYA..

Tanpa Nama berkata...

Salam Maal Hijrah juga buat sahabatku sri..

InsyAllah jika niat kita lakukan sesuatu kerana cinta Allah pasti kita mendapat keberkatanNya

KTS berkata...

laknatullah utk mereka yg menghina Nabi Muhammad s.a.w dan Islam :(

salam maal hijrah...

Tanpa Nama berkata...

Sudah semestinya mereka dilaknat Allah dan dikutuk seluruh makhluk langit dan bumi.

Salam Maal Hijrah juga buat KST

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...