? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Ahad, 22 April 2012

Muhammad @ Iblis ???

       Saya sedang belajar untuk memaafkan semua orang yang menyakiti diri dengan segaja atau tidak sengaja.

       Hasilnya adalah runtunan marah dan sedih itu tetap menghantui diri.

       Namun doa mampu menangkisnya dengan  berani.

       Keputusan akhirnya adalah saya mampu menyapa, menegur dan bersahabat semula seperti sediakala dengan orang itu tanpa ada rasa negatif sebelum ini. Malah gembira kerana semua rasa negatif itu telah dinyah dari terus menggugat emosi.

       Benar dan pastinya memang kita semua tahu bahawasanya ia benar yang ajaran tertulis dalam al-Quran dengan dipertontonkan Muhammad s.a.w melalui perilaku baginda adalah sebaik-baik ajaran. Namun kita sering gagal mencontohinya.

       Seperti dua pilihan yang sering saya beri murid-murid saya pilih iaitu ketika mereka berperilaku dengan rentak nakal dan negatif,

" Kamu hanya ada dua pilihan dalam hidup ini samada mengikut Nabi Muhammad s.a.w atau mengikut Iblis Syaitan laknatullah."

       Ada yang menangis dengan tazkirah berupa ayat pilihan itu. Lalu saya tersenyum kerana jika bukan hari ini maka hidayah itu akan 100% menyapanya pada esok hari.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...