? ??????????????The Giving Tree? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 508 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Pug Lovers Unite? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 149 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Bamboo Forest? ????? ?????? ???Ra BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Jumaat, 21 Disember 2012

Guangzhou,Shenzen,HK

Impian yang tak disangka akan tertunai secepat ini.

'Laluan Sutera' impian sejak zaman belajar setelah menjadi penonton setia siri dokumentasi di RTM.

Kisah terjadi apabila seorang rakan j-QAF yang ditemui ketika kursus KSSR mengajak ke China setelah dia tahu saya jenis yang suka travel.

Pada mulanya apabila sebut China saya menyangka Beijing maka terbayang saya akan memanjat 'The Great Wall' pada musim sejuk. Namun akhirnya saya baru tahu bahawa destinasi kami adalah Guangzhou dan HK. Apa-apa sajalah kerana duit sudah dibayar. Tambah-tambahan ini adalah kali pertama saya bercuti dengan agensi untuk ke tempat yang sedikit jauh.

Rombongan seramai 17 orang pelbagai lapisan umur dengan pelbagai ragam mengundang pelbagai cerita. Namun semua itu diabaikan kerana kseronokan tercipta dengan mengenali negara, budaya dan masyarakat luar. Pertemuan dengan ahli rombongan mencetus kegembiraan serta menambah kawan. Sehingga kini masih teringatkan adegan lucu M.Cik Yah bersama penjual baju kanak-kanak.

"Bu you ma,"cerita terberi matawang HK yang mengundang airmata ketawa lucu mak dan adik-adik.

Kami pergi selama 5 hari 4 malam yang mana pada dari Malaysia bertolak dari KLIA ke lapangan terbang Baiyun. Hari kedua bertolak ke Shenzen dengan koster. Manakala hari ketiga ke HK dengan train. Hari keempat kembali ke Guangzhou. Hari kelima ziarah maqam Saad Bin Abi Waqas dan membeli- belah habiskan yuen di Leather kompleks sebelum bertolak pulang ke Malaysia.

Saya akan menulis detail tentang perjalanan ini di http://langkahkakipanjang.blogspot.com.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...